Kirstensulkers.reismee.nl

Eerste schooldag

Haai allemaal, Gister was het dan zo ver ! Mijn eerste dag op the west ottawa high school! Ik vond het wel een beetje eng omdat ik voor elk vak een andere klas had. We gingen vandaag niet met de gele bus naar school maar gewoon met de auto, want Anita had babyspullen voor een leraar die ze wou afgeven en dan konden we nog langs de starbucks rijden uit school! Louisa ging met mij de school in, gabi zit nog op middelschool. Louisa stelde me voor aan haar vriendinnen en gaf me een rondleiding door de school, daarna hadden we het eerste uur samen, namelijk Choir. Ik werd naast een meisje gezet en ze was heel erg aardig, ik ben alleen haar naam vergeten. Choir was echt heeeeel leuk! En de lerares was ook heel tof! Daarna had ik biology, ik moest daarvoor naar het andere gebouw lopen en een meisje van choir heeft me daar naar mijn klas gebracht, zodat ik niet zou verdwalen. Biology hier is echt heel anders dan bij ons zover ik heb gezien en ik snapte er vrij weinig van, maar thuis hebben louisa en anita mij geholpen en nu begin k het te snappen. Het uur daarna had ik english! Een meisje uit de biology klas bracht mij naar mn lokaal.De lerares was echt heeel lief en we hebben spelletjes gedaan in de klas, toen zijn we naar de libarary gegaan en moesten we een boek uitkiezen die we moeten lezen, ik en jenna hadden samen het zelfde boek gekozen en het is wintergirls van laurie halse anderson. Toen bracht ze me naar mijn volgende uur en dat was algebra, dit was heel grappig want de lerares kwam er pas de laatste 10 minuten achter dat ik een exchange student was???? ik kon t haar niet zeggen aan t begin van de les want ze was in gesprek. Ik had B lunch en toen ben ik met lauren noah en nog een meisje naar de aula gegaan en hebben we geluncht. Anita had goed voor me gezorgt want er zagen crackers koekjes chips en boterhammen in mijn lunch pakket. Er zat ook echt een tafel met de cheerleaders en de footbal spelers! Net als in films. Na algebra moest ik weer terug naar t andere gebouw, lauren ook, dus hebben we samen gelopen, toen had ik duits, ik moest me voorstellen in t duits en alles zeggen in hrt duits aangezien ik in duits 4 zit. We kregen de opdracht om naar t computerlokaal te lopen en daar onze presentatie te maken die je dinsdag voor de klas moet doen, zodra k opstond kwamen er al twee meisjes op me afgestormt, haley en libbi, ik had nog geen code voor de computer dus liepen hun mee naar de liberary om hem te halen. Ze waren echt heel erg aardig en haley vertelde dat haar best friend een exchange student uit denemarken was en daar was ze heel trots op. Het uur daarna had ik us history, haley bracht me daar naar toe, dit was t allerleukste uur! Ik zat in een groepje van vier en toen ik vertelde dat ik uit nederland kwam zeiden ze OMG THATS SO COOOL! en stelden ze allemaal vragen als ; kan je in nederland ook naar school? Hoe ziet nederland eruit? Hebben ze dit ? Hebben ze dat?, ik zat bij twee meisjes in t groepje en 1 jongen. Ik ben hun namen vergeten maar t was heel gezellig! Die jongen zat ook in mijn biology klas en was tijdens lunch ookal naar me toe gekomen met allerlei vragen. Na dat uur was de schooldag voorbij! Ik vond het echt super ! Iedereen is zo vriendelijk aardig en behulpzaam! Ik wachte daarna op louisa en we liepen samen naar de auto, we haalden gabi op en toen gingen we starbucks halen, die zit hier gewoon in een supermarkt. We gingen naar huis en maakte ons huiswerk, we hebben pizza gegeten en iets wat ik niet kende maar t was echt hemels. Savonds ging louisa naar een vriendin en ik gingen helpen met anita bi de kerk! Die organiseerd een keer in de maand en avond voor kinderen van 12 en 13, dus gabi mocht daar heen, ze konden voetballen, volleyballen, karaoke, spelletjes, disco en nog veel meer ! Het was heel leuk alleen was ik dood moe van de lange dag, thuis dronk ik nog een kopje thee en ben ik als een blok in slaap gevallen! Straks ga ik naar de film met gabi en louisa en hun vriendinnen!! Er zijn hier trouwens zo veel dingen anders; - de xxl chips in nederland is hier de kleinste zak! -overal staan mega grote huizen -de afstanden zijn veel groter -ze hebben bijna geen stoplichten, tis gewoon wie der t eerst is -iedereen op school heeft een grote rugtas -je hebt geen schoolboeken, je krijgt allemaal blaadjes. En nog veel meer Ik ga stoppen want hij is weer veel te lang Doeidoei

Reacties

Reacties

hetty

wat een verhaal weer, leuk!
gaat helemaal goed komen met jou daar.
xxx

Hans

Klinkt allemaal goed schatje, volgens mij heb je het super getroffen met het gezin en de school en wordt het een tof jaar voor je. Grappig dat je al direct met Duits aan de slag moet, was Spaans geen mogelijkheid voor je? Kusjes

Anita Hall -Dokman

Hoi allemaal, ik Ben Kirsten's US gast moeder.
Kirsten past zich onzettend goed en snel aan, en heeft al heel gemakkelijk vrienden op school gemaakt.
Spaans was helaas geen optie omdat Ze op het laagste niveau zou moeten beginnen , en dat wordt op de 1e klas Middel school gegeven, dus Ze is 4 jaar achter op Spaans.
Haar Duits daarentegen is beter dan het laatste jaar High School hier, dus Ze probeert het op haar niveau van wat Ze in Nederland heeft achter gelaten .
Haar enige struikelblok is Wiskunde, we zullen een afspraak maken met het hoofd van de Wiskunde afdeling ,Ze is een vriendin van mij, om te zien of we haar werk kunnen aanoassen naar laatste jaar Middel school .Kirsten is super lief, hulpvaardig en leuk, we weten zeker dat haar jaar goed zal verlopen .

Chrissy

Hey kirrie! Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Mis je ons al een beetje?
Kdenk aan je!
Xxxxx

Caroline

Oh wat super om te lezen dat het begin zo fijn en vlekkeloos verloopt! Dat geeft vertrouwen voor de toekomst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active